The Great USA Road Trip: Brand USA zet zijn eerste Europese tour voort in Nederland

Amsterdam, 31 maart 2025 – Brand USA, de bestemmings promotie organisatie voor de Verenigde Staten, heeft officieel zijn eerste Europese roadshow gelanceerd: The Great USA Road Trip Europe. In aanloop naar de honderdste verjaardag van de legendarische Route 66 in 2026 reist deze roadshow langs meerdere Europese steden om de magie van Amerikaanse roadtrips tot leven te brengen voor belangrijke spelers in de toeristische sector. Deze bijzondere tour is mede mogelijk gemaakt dankzij de steun van United Airlines, de wereldwijde hoofdsponsor.

Na succesvolle tussenstops in Spanje, Italië, Zwitserland en Duitsland is The Great USA Road Trip nu aangekomen in Nederland. In Amsterdam nemen meer dan 110 professionals uit de reisindustrie deel aan het evenement, waaronder journalisten, touroperators en reisbureaus. De ervaring vindt plaats op verschillende iconische locaties, waaronder de Beurs van Berlage, het Hoxton Hotel en het Maritiem Museum, die elk een eigen karakter bieden om het thema van Amerikaanse roadtrips te belichten.

“Terwijl we deze reis door Europa voortzetten, brengen we niet alleen de magie van de Grote Amerikaanse Roadtrip tot leven, maar versterken we ook de connectie tussen Amerikaanse bestemmingen en Europese reizigers die op zoek zijn naar onvergetelijke en authentieke ervaringen.” aldus Jennifer Tong, Senior Director International Public Relations bij Brand USA. “We nodigen reizigers uit om de diversiteit van de Verenigde Staten te ontdekken, van adembenemende panoramische routes en bruisende steden tot verborgen parels die wachten om verkend te worden.”

Na Nederland reist de roadshow verder naar Frankrijk, Ierland en het Verenigd Koninkrijk, waar op 3 april 2025 de afsluiting plaatsvindt.
“United Airlines is verheugd om samen te werken met Brand USA bij de lancering van The Great USA Road Trip Europe-campagne, waarin enkele van de meest iconische routes en schilderachtige wegen in de VS worden uitgelicht,” aldus Rudy Horn, Country Sales Manager Nederland, United Airlines. “Voor de zomer van 2025 zijn we trots om vijf dagelijkse non-stopvluchten van Amsterdam naar de Verenigde Staten aan te bieden, zodat onze klanten een brede keuze hebben en naadloos kunnen doorreizen naar meer dan 180 bestemmingen in de VS.”

Sterke partners en eindeloze roadtripmogelijkheden

Dit initiatief wordt ondersteund door grote namen in de reisindustrie, waaronder United Airlines, Choose Chicago, Cruise America, Discover Flagstaff, Fredericksburg Texas CVB, Grapevine Texas, Illinois Office of Tourism, Miami CVB, New Mexico Tourism Department, Santa Monica Travel & Tourism, Travel Texas, Tulsa Regional Tourism, Visit Albuquerque, Visit California, Visit Oklahoma City, Visit Pasadena, Visit Salt Lake en Visit Springfield, MO. Dankzij deze samenwerking krijgen deelnemers waardevolle inzichten in de talloze roadtripmogelijkheden in de VS, van de iconische Route 66 tot adembenemende ritten door nationale parken en bruisende steden.

“De Great USA Road Trip Roadshow biedt een unieke kans om met onze Europese partners in contact te komen en de diverse en onvergetelijke roadtripervaringen in de Verenigde Staten onder de aandacht te brengen,” aldus Jackie Ennis, Vice President Global Trade Development bij Brand USA. “We zijn verheugd om dit initiatief naar Nederland te brengen, een belangrijke markt voor reizen naar de VS, en om de relaties tussen de Europese reisindustrie en Amerikaanse bestemmingen verder te versterken.”

Nieuwe attracties in de VS in 2025

Om reizigers in 2025 een nog betere ervaring te bieden, introduceert de VS verschillende nieuwe attracties. Universal Orlando opent op 22 mei Epic Universe, een uitbreiding met vijf nieuwe themagebieden, waaronder Super Nintendo World, Dark Universe en een nieuwe uitbreiding van The Wizarding World of Harry Potter. Disneyland viert zijn 70-jarig jubileum met speciale evenementen, waaronder een 90s-themed night, de terugkeer van de Paint the Night parade en de introductie van een nieuwe Walt Disney animatronic.

Washington, D.C. organiseert WorldPride 2025 van 17 mei tot 8 juni, ter viering van 50 jaar pride-evenementen in de hoofdstad van de VS. Bezoekers kunnen daarnaast genieten van de nieuwe Capital One Landing Lounge op Ronald Reagan Washington National Airport, ontworpen door topchef José Andrés.

Op sportgebied organiseert de VS in 2025 de FIFA Club World Cup, met 32 teams en 63 wedstrijden van 15 juni tot 13 juli, als opmaat naar het WK Voetbal 2026. Dat WK zal voor het eerst 48 teams tellen en in 11 Amerikaanse steden plaatsvinden, samen met Canada en Mexico. Daarnaast zal de World Baseball Classic 2026 de beste honkbalteams ter wereld samenbrengen, wat de VS wederom op de kaart zet als topbestemming voor internationale sportevenementen.

De VS viert in 2025 ook diverse historische jubilea, waaronder de 100e verjaardag van Mount Rushmore en de voorbereidingen voor America 250, de viering van de 250e verjaardag van de Onafhankelijkheidsverklaring in 2026. Historische evenementen vinden plaats in Boston, Massachusetts, ter herdenking van de eerste veldslagen van de Amerikaanse Revolutie, en in Philadelphia, Pennsylvania, waar bezoekers in Independence National Historical Park een diepgaande blik kunnen werpen op de fundamenten van de Amerikaanse geschiedenis.

Nederland: een belangrijke markt voor USA-toerisme

Nederland blijft een essentiële markt voor het toerisme naar de Verenigde Staten. In 2024 bezochten 619.261 Nederlandse reizigers de VS, een stijging van 8% ten opzichte van het voorgaande jaar. Populaire bestemmingen zijn onder andere Florida, Californië, Texas, Illinois en Utah, wat de brede interesse in Amerikaanse reiservaringen weerspiegelt. Ondanks stijgende reiskosten blijft de vraag naar roadtrips, nationale parken en bruisende steden hoog. Dankzij verbeterde connectiviteit en uitgebreide promotiecampagnes kijkt de VS uit naar een nog groter aantal Nederlandse bezoekers in de komende jaren.

Volgende stops van de roadshow in Europa

Na de stop in Amsterdam reist The Great USA Road Trip verder naar Parijs op 1 april, gevolgd door Dublin en Londen.

Voor meer informatie over de roadshow of om jezelf aan te melden voor een van de komende evenementen, bezoek www.thebrandusa.com en www.thebrandusa.com/press.

Over Visit the USA

Visit The USA inspireert reizigers om de oneindige mogelijkheden en cultuur van de Verenigde Staten te ontdekken. Visit The USA is onderdeel van Brand USA, de officiële marketingorganisatie van de Verenigde Staten van Amerika, en neemt consumenten mee op een ontdekkingstocht door het land van de natuurparken, wildlife en bruisende steden. Van avontuurlijke roadtrips tot een levendige muziekgeschiedenis en culinaire ontdekkingen, Visit The USA brengt alle ins and outs onder de aandacht. De organisatie biedt innovatieve reisgidsen en benadrukt seizoensgebonden promoties.

Ga voor meer informatie naar VisitTheUSA.com en volg Visit The USA op FacebookTwitter en Instagram.

About United
At United, Good Leads The Way. With U.S. hubs in Chicago, Denver, Houston, Los Angeles, New York/Newark, San Francisco and Washington, D.C., United operates the most comprehensive global route network among North American carriers and is now the largest airline in the world as measured by available seat miles. For more about how to join the United team, please visit www.united.com/careers and more information about the company is at www.united.com. United Airlines Holdings, Inc., the parent company of United Airlines, Inc., is traded on the Nasdaq under the symbol “UAL”.

United in The Netherlands
United Airlines has been serving the Netherlands since 1991. Today, United offers its customers in the Netherlands daily year-round nonstop flights from Amsterdam to New York/Newark, Chicago O’Hare, Washington Dulles and Houston, as well as a daily summer seasonal service to San Francisco. Customers can book by visiting united.com or calling 020-346-93-81, or their travel agent.

United Airlines Media Contacts
Gudrun Gorner
Senior Manager – EMEIA Communications
gudrun.gorner@united.com

Samir Nadori
Manager – EMEIA Communications
Samir.nadori@united.com

Visit The USA wordt in de Benelux vertegenwoordigd door Lieb Management. Voor meer informatie neemt u contact op met:

Lieb Management
Anouk  Liebers en Marjolein Helder
T +31 (0)6 470 469 48
M aliebers@thebrandusa.com en mhelder@thebrandusa.nl