by Liebadmin on 7 juli 2020
BERKEL EN RODENRIJS (7 juli 2020) – Voor de tiende keer op rij groeit het toerisme in Beieren ten opzichte van het voorgaande jaar. Met 100,9 miljoen overnachtingen in 2019 werd het record van het jaar daarvoor met nog eens 2,2 procent verbeterd. In totaal heeft Beieren in 2019 meer dan 40 miljoen gasten mogen verwelkomen. Een van de belangrijkste factoren voor dit succes is BAYERN TOURISMUS Marketing GmbH, het officiële marketingbedrijf voor de Beierse vrijetijds- en toerismebranche. Om nog meer bezoekers aan te trekken voegde Bayern Tourismus recent twee nieuwe thema’s toe aan hun strategie “traditioneel anders” te weten ‘Historisch Beieren’ en ‘Creatief Beieren’.
Beieren staat synoniem voor traditie. Nergens anders in Duitsland cultiveert de lokale bevolking hun tradities zoals in de deelstaat Beieren. Onder het overkoepelende merk “Bayern” heeft Bayern Tourismus zich tot taak gesteld de reputatie van Beieren als vakantiebestemming te versterken en reizigers te inspireren om de deelstaat te bezoeken te bezoeken. Alle marketingactiviteiten worden uitgevoerd onder de overkoepelende merknaam “Beieren – traditioneel anders”. Hierbij staat de communicatie van authentieke verhalen over Beierse persoonlijkheden – “Beierse ambassadeurs” – en hun manier van leven centraal. Deze verhalen tonen Beieren op traditionele en toch ook moderne wijze en belichamen de eigenheid van Beieren als reisbestemming. De twee pilaren waarop de “traditioneel andere” strategie zich in 2020 zal richten zijn “Historisch Beieren” en “Creatief Beieren”. We hebben er alvast een paar voor je geselecteerd…
Historische steden als Neurenberg of Augsburg, prachtige kastelen zoals het beroemde “Neuschwanstein” of imposante burchten zoals de langste ter wereld in Burghausen – Beieren is rijk aan culturele en historische bezienswaardigheden die aantrekkelijk zijn voor alle leeftijden. Reis met schipper Renate Schweiger langs de indrukwekkende Donaukloof, die meer dan 80.000 jaar geleden werd gevormd, naar het historische klooster Weltenburg – de oudste kloosterbrouwerij ter wereld. Of bezoek het in de 19e eeuw gebouwde paleis Herrenchiemsee waar Veronika Endlicher je tijdens een rondleiding de meest interessante verhalen over koning Ludwig II zal vertellen.
Meer informatie over ‘Historisch Beieren: https://www.beieren.nu/belevenissen/stad-land-cultuur/kastelen-en-burchten/slot-neuschwanstein/
Beieren is ook één van de meest creatieve plekken in Duitsland. Ook hier spelen de lokale tradities een belangrijke rol als basis voor de creatieve ontwikkeling. Ambachtslieden gebruiken bijvoorbeeld traditionele materialen voor innovatieve producten, koks herinterpreteren de Beierse keuken op een creatieve manier en kunstenaars gebruiken Beierse clichés voor hun moderne werken. Een goed voorbeeld hiervan is Silvia Beyer, eigenaar van de eerste vegetarische berghut in de Allgäuer Alpen. Ze nam de hut over in 2015 waar ze haar gasten de meest heerlijke vegetarische en veganistische gerechten voorschotelt terwijl ze genieten van het adembenemende uitzicht. Andi Weigand daarentegen heeft de wijnmakerij van zijn vader omgevormd tot een modern bedrijf, maar heeft de traditionele technieken behouden. Bezoekers kunnen niet alleen zijn wijngaard bezoeken, maar ook helpen tijdens de oogsttijd.
Neem vast een kijkje hier: https://www.beieren.nu/creatief/
Ontmoet deze én andere ambassadeurs op: www.beieren.nu/traditioneel-anders/
Bayern Tourismus (by.TM) is het officiële marketingbedrijf voor de Beierse toerisme- en vrijetijdsindustrie. Onder het overkoepelende merk Bayern® biedt het bedrijf het hele scala aan toeristische diensten in de deelstaat Beieren. Alle marketingactiviteiten vallen onder de overkoepelende merknaam “Beieren – traditioneel anders”. De nadruk ligt hier op de communicatie van authentieke verhalen over Beierse persoonlijkheden en hun manier van leven. Ze tonen Beieren in een traditioneel maar modern licht en belichamen het onderscheidend vermogen van Beieren als reisbestemming. Alle verhalen zijn te vinden op de hoofdwebsite https://www.beieren.nu/traditioneel-anders/in de stijl van een reismagazine en worden gecommuniceerd via alle andere kanalen van by.TM.
De submerken WellVital® in Beieren, Kinderland® Beieren en het hotelmerk Viewingleeping® bieden aanbod voor verschillende doelgroepen als families en cultuurliefhebbers. Via eigen initiatieven zoals “Time for Tranquility”, “Filmkulisse Bayern” (filmset Bavaria) en “Aristocratic Bavaria” wordt het toerisme samengebracht met andere industrieën om productieve partnerships te creëren. Op deze manier kan het marketingbedrijf samenwerken met alle Beierse toeristische partners en biedt het gasten van over de hele wereld een scala aan aantrekkelijke en gevarieerde reisideeën.
Met 40 miljoen gasten en meer dan 100 miljoen overnachtingen in het jaar 2019, kon Beieren zijn leidende positie als de nummer één reisbestemming in Duitsland versterken. Meer informatie over de verscheidenheid aan bestemmingen in Beieren en over Bayern Tourismus is te vinden op: https://www.beieren.nu
Handige website zijn:
Press services: www.bavaria.by, www.presse.bayern.by, www.bilder.bayern.by
Facebook: www.facebook.com/visit.bavaria
Instagram: www.instagram.com/bayern #visitbavaria #traditioneel anders
Twitter: www.twitter.com/bayern
Youtube: www.youtube.com/user/bayerntourismus
In Nederland is Lieb Management het perscontact voor Bayern Tourismus. Voor meer informatie of beeldmateriaal neemt u contact op met:
Irene Lipper – Lieb Management
T 06-21560233
M info@lieb-management.nl