Brand USA breidt leiderschapsteam uit met nieuwe leden

Rotterdam, 16 oktober- Brand USA, de nationale marketingorganisatie voor toerisme, is verheugd enkele nieuwe toevoegingen aan haar leiderschapsteam aan te kondigen. Deze vier senior-aanstellingen rapporteren allemaal aan president en CEO Fred Dixon en voegen zich bij andere ervaren leiders binnen de organisatie, waaronder Donald Richardson, Chief Financial Officer; Aaron Wodin-Schwartz, Chief Corporate Affairs Officer; Jake Conte, Senior Vice President & General Counsel; en Monica Lopez, Chief of Staff & Culture, die in september bij het team kwam. De zoektocht naar een Chief Marketing Officer is nog gaande.

Brand USA breidt leiderschapsteam uit met nieuwe leden

De nieuwe leden starten deze maand, net op tijd voor de Brand USA Travel Week UK & Europe in Londen van 21 tot 24 oktober:

Angie Briggs, Senior Vice President, Industry Partnerships and Engagement & Chief Development Officer

Briggs zal het partner engagement-team leiden, met als doel de waarde voor zowel nieuwe als bestaande partners te vergroten en de relaties met zakelijke en bestemmingspartners verder uit te bouwen. Ze is een vertrouwde leider in de industrie, met uitgebreide ervaring in strategische partnerschappen, zakelijke ontwikkeling en marketingstrategie.

Chris Heywood, Senior Vice President, Public Relations & Chief Communications Officer

In zijn nieuwe rol zal Heywood optreden als hoofdpersvoorlichter, met verantwoordelijkheid voor wereldwijde PR, communicatie en mediarelaties. Hij zal zich richten op het versterken van de positie van de Verenigde Staten als toonaangevende reisbestemming, door middel van strategische storytelling en gerichte mediacampagnes.

Janette Roush, Senior Vice President, Innovation & Chief AI Officer

In haar nieuwe functie zal Roush de AI-strategie van Brand USA aansturen en innovatieve initiatieven ontwikkelen om nieuwe mogelijkheden te verkennen voor consumentencampagnes en samenwerkingen met partners. Als erkend adviseur voor diverse AI-programma’s brengt ze een schat aan ervaring mee vanuit haar eerdere rol bij New York City Tourism + Conventions.

Malcolm Smith, Senior Vice President, Global Markets & Chief Trade en Product Development Officer

Smith zal het wereldwijde trade engagement-team leiden en zich richten op productontwikkeling en nieuwe initiatieven om internationale zakelijke bijeenkomsten en evenementen aan te trekken. Hij heeft eerder leiding gegeven aan de grootste inbound-toerismebeurs van de Verenigde Staten.

“Ik ben verheugd om deze uitbreiding van ons team aan te kondigen terwijl we de inspanningen van Brand USA verder uitbreiden in een steeds competitievere wereld. Door te investeren in gebieden zoals wereldwijde communicatie, handel en productontwikkeling, strategische partnerschappen en AI, versterken we onze missie om het inkomend toerisme te laten groeien en daarmee gemeenschappen in het hele land te ondersteunen,” aldus Fred Dixon, president en CEO van Brand USA.