Brand USA onthult ambitieuze agenda voor internationaal toerisme tijdens IPW 2025

Lancering van internationale promotiecampagne ‘America the Beautiful’ en nieuw digitaal platform AmericaTheBeautiful.com

Rotterdam, 16 juni – Brand USA, de bestemmings promotie organisatie voor de Verenigde Staten en hoofdsponsor van de IPW van de U.S. Travel Association, presenteerde afgelopen maandag haar toekomstvisie tijdens de jaarlijkse persconferentie in McCormick Place, Chicago. De organisatie introduceerde een nieuwe wereldwijde toerismecampagne: America the Beautiful, bedoeld om het beste van de Verenigde Staten te laten zien en het internationaal toerisme in 2025 en daarna te stimuleren.

“Nu we onze blik richten op 2026 en verder, zijn we trots om America the Beautiful aan te kondigen – een gedurfde en ongekende wereldwijde toerismecampagne,” aldus Fred Dixon, president en CEO van Brand USA. “Er is nog nooit een beter moment geweest om de schoonheid en energie van de Verenigde Staten te ontdekken, een bestemming die wereldwijd nog altijd tot de meest tot de verbeelding sprekende verre reizen behoort. Met deze campagne geven we een helder signaal af: de Verenigde Staten zijn open voor bezoekers en klaar om legitieme internationale reizigers te verwelkomen. We hebben er alle vertrouwen in dat deze inspanning zal zorgen voor hernieuwde interesse en diepere verbindingen met doelgroepen over de hele wereld.”

America The Beautiful

Vanaf augustus nodigt deze campagne reizigers wereldwijd uit om hun passie voor de VS opnieuw te ontdekken. Op het gloednieuwe platform AmericaTheBeautiful.com, ontwikkeld met AI-partner Mindtrip, vinden bezoekers op maat gemaakte inspiratie en unieke reiservaringen.

“Reizigers komen niet alleen om Amerika te zien, maar ook om het te voelen en beleven,” aldus Dixon. “Deze campagne nodigt de wereld uit om deel uit te maken van onze verhalen.”

Brand USA werkt tevens samen met het Amerikaanse ministerie van Transport om The Great American Road Trip wereldwijd te promoten, met 250 bijzondere stops verspreid over het land.

In fiscaal jaar 2024 genereerden de campagnes van Brand USA 1,6 miljoen extra internationale bezoekers, $6 miljard aan bestedingen, bijna 80.000 banen en $1,7 miljard aan belastinginkomsten.

Uit de meest recente cijfers blijkt dat de VS wereldwijd nog steeds op nummer één staat als meest waarschijnlijke reisbestemming. De intentie tot reizen naar de VS groeit onder andere in Japan, Frankrijk, Zuid-Korea, Mexico en Canada.

In 2025 zijn er meer dan 853.000 rechtstreekse vluchten gepland tussen 249 steden wereldwijd en 84 Amerikaanse luchthavens. Nieuwe routes zijn onder andere Orlando–Parijs (Air France), Nashville–Dublin (Aer Lingus) en San Francisco–Adelaide (United). In totaal worden dit jaar 44 nieuwe non-stoproutes gelanceerd vanuit 26 landen.

America The Brand New

Brand USA blikt vooruit op een decennium vol bijzondere evenementen, jubilea en nieuwe belevingen.

In juni start het momentum met het FIFA Club World Cup-toernooi, gevolgd door de Ryder Cup in New York, de Super Bowl in Californië en het WK voetbal in 2026. Brand USA biedt maatwerkreisroutes aan voor de reissector, gekoppeld aan WK-steden en omliggende regio’s.

In 2028 en 2034 verwelkomt de VS de wereld voor de Olympische Spelen in Los Angeles en Salt Lake City. Voor het eerst zullen ook de Rugby World Cups (mannen en vrouwen) plaatsvinden in de VS (2031 en 2033).

In 2026 viert de VS bovendien het 250-jarig bestaan, en het 100-jarig jubileum van Route 66, met feestelijke events langs deze iconische route. Brand USA werkt hiervoor nauw samen met de officiële America250 Commission.

Universal Epic Universe in Orlando, Florida luidt een nieuw tijdperk in van thematisch entertainment. In 2026 wordt deze energie voortgezet met de opening van de tweede locatie van Mattel Adventure Park in Kansas. De MegaZip in Pigeon Forge, Tennessee, biedt een adrenalinekick hoog boven de Great Smoky Mountains op de langste zipline van Amerika. In Kansas City laat het gloednieuwe Museum of BBQ zien hoe deze typisch Amerikaanse keuken wordt bereid, inclusief de regionale stijlen die BBQ in de VS zo gevarieerd maken. Dataland, dat binnenkort opent in Los Angeles, is het eerste museum ter wereld dat volledig gewijd is aan AI-kunst. En in Bentonville, Arkansas, biedt The Compton een frisse kijk op luxe in kleine steden met op loopafstand toegang tot parken, foodtrucks en galerieën.

Natuurliefhebbers kunnen zich uitleven op de pas voltooide Adirondack Rail Trail van 34 mijl in upstate New York. Ondertussen laat de nieuwe Spekboom Lodge in de San Antonio Zoo bezoekers volledig opgaan in de wereld van wilde dieren. Door het hele land heen, van stad tot platteland, wordt reizen door de VS opnieuw vormgegeven.

Bezoek TheBrandUSA.com voor meer informatie of begin met plannen opAmericaTheBeautiful.com.

Over Visit the USA

Visit The USA inspireert reizigers om de oneindige mogelijkheden en cultuur van de Verenigde Staten te ontdekken. Visit The USA is onderdeel van Brand USA, de officiële marketingorganisatie van de Verenigde Staten van Amerika, en neemt consumenten mee op een ontdekkingstocht door het land van de natuurparken, wildlife en bruisende steden. Van avontuurlijke roadtrips tot een levendige muziekgeschiedenis en culinaire ontdekkingen, Visit The USA brengt alle ins and outs onder de aandacht. De organisatie biedt innovatieve reisgidsen en benadrukt seizoensgebonden promoties.

Ga voor meer informatie naar VisitTheUSA.com en volg Visit The USA op FacebookTwitter en Instagram.

Visit The USA wordt in de Benelux vertegenwoordigd door Lieb Management. Voor meer informatie neemt u contact op met:

Lieb Management
Anouk  Liebers en Marjolein Helders
T +31 (0)6 470 469 48
M aliebers@thebrandusa.com en mhelder@thebrandusa.nl