by Liebadmin on 16 december 2024
Rotterdam, 16 december 2024 – Brand USA, de nationale marketingorganisatie voor toerisme in de Verenigde Staten, heeft de nieuwe leiding en bestuursleden bekendgemaakt die de raad van bestuur in 2025 zullen vormen. Elliott Ferguson, CEO van Destination DC, wordt benoemd tot voorzitter voor een termijn van één jaar. Ferguson werd in 2022 voor het eerst in de raad benoemd en was tot recentelijk penningmeester. Naast Ferguson als voorzitter zullen ook vicevoorzitter Lauren Bailey, penningmeester Kristen Esposito en secretaris Allen Orr deel uitmaken van het leiderschapsteam.
Brand USA is trots om de toevoeging van twee nieuwe bestuursleden aan te kondigen: Danny Hughes, president van de regio’s Amerika bij Hilton (vertegenwoordiger van hotelaccommodaties), en Gus Antorcha, president van Princess Cruises (vertegenwoordiger van land- of zeetransport). Daarnaast zijn Ferguson, Bailey en voormalig voorzitter Todd Davidson herbenoemd voor een tweede termijn van drie jaar.
De raad van bestuur, die uit 11 leden bestaat, wordt benoemd door de Amerikaanse minister van Handel in overleg met de ministers van Buitenlandse Zaken en Binnenlandse Veiligheid. Elk bestuurslid vertegenwoordigt een sector binnen de reis- en toerisme-industrie en kan maximaal twee opeenvolgende termijnen van drie jaar dienen.
“Minister van Handel Gina Raimondo heeft vijf uitstekende leiders uit de industrie geselecteerd om zitting te nemen in de raad van bestuur en Brand USA te begeleiden bij de promotie van de Verenigde Staten als dé toonaangevende reis- en toerismebestemming wereldwijd,” aldus Alex Lasry, plaatsvervangend assistent-secretaris voor Reis en Toerisme bij de Amerikaanse minister van Handel, International Trade Administration. “We kijken ernaar uit om de nauwe samenwerking met Brand USA voort te zetten om de doelstellingen van de Nationale Reis- en Toerismestrategie te bevorderen en meer internationale bezoekers naar de Verenigde Staten te trekken, waardoor economische groei wordt gestimuleerd en banen in het hele land worden ondersteund.”
De nieuwe benoemingen komen op een moment dat Brand USA werkt aan het behalen van het doel van de Nationale Reis- en Toerismestrategie van het Amerikaanse ministerie van Handel: het verwelkomen van 90 miljoen bezoekers tegen 2027. Brand USA verwacht dit doel een jaar eerder te behalen, in 2026.
“Mijn prioriteiten sluiten aan bij de missie van Brand USA om de wereld naar de Verenigde Staten te verwelkomen en extra economische groei te genereren,” zegt Ferguson. “We willen de wereldgemeenschap laten zien dat de VS een gastvrije bestemming is, en we richten ons op alles wat reizen veilig en eenvoudig maakt voor bezoekers. Ik zal samenwerken met het geweldige team van Brand USA om groeikansen te benutten op het gebied van internationale congressen, het herstel van de Aziatische markt en regio’s in de wereld die tot nu toe minder aandacht hebben gekregen. De diversiteit in onze marketing is belangrijk vanuit een concurrentieperspectief, omdat we de VS willen presenteren als een gastvrije bestemming met een brede aantrekkingskracht.”
De nieuwe en herbenoemde leden zijn:
“Nu we overgaan van het herstel van internationale bezoekersaantallen naar groei en nieuwe records, hebben we het voorrecht om samen te werken met deze getalenteerde raad, inclusief de nieuwe bestuursleden onder leiding van voorzitter Elliott Ferguson,” aldus Fred Dixon, President en CEO van Brand USA. “We zetten ons in om het vitale werk van het promoten van de VS bij een wereldwijd reispubliek voort te zetten, terwijl we tegelijkertijd een positieve impact hebben op de economie van ons land en banen stimuleren.”
De volledige lijst van de raad van bestuur van Brand USA voor 2025 is hier te vinden en bevat ook:
Brand USA spreekt zijn dank uit aan de vertrekkende bestuursleden Don Moore en Mark Hoplamazian voor hun uitstekende service en toewijding. Hun leiderschap is van grote invloed geweest op het nastreven van onze missie, en hun bijdragen zullen een blijvende impact hebben op onze inspanningen om de VS te promoten als een toonaangevende reisbestemming.
Over Visit The USA
Visit The USA inspireert reizigers om de oneindige mogelijkheden en cultuur van de Verenigde Staten te ontdekken. Visit The USA is onderdeel van Brand USA, de officiële marketingorganisatie van de Verenigde Staten van Amerika, en neemt consumenten mee op een ontdekkingstocht door het land van de natuurparken, wildlife en bruisende steden. Van avontuurlijke roadtrips tot een levendige muziekgeschiedenis en culinaire ontdekkingen, Visit The USA brengt alle ins and outs onder de aandacht. De organisatie biedt innovatieve reisgidsen en benadrukt seizoensgebonden promoties.
Ga voor meer informatie naar VisitTheUSA.com en volg Visit The USA op Facebook, Twitter en Instagram.
Visit The USA wordt in de Benelux vertegenwoordigd door Lieb Management. Voor meer informatie neemt u contact op met:
Lieb Management
Anouk Liebers en Marjolein Helder
T +31 (0)6 470 469 48
M aliebers@thebrandusa.com en mhelder@thebrandusa.nl