by Liebadmin on 24 mei 2023
Optimistische geluiden bij opening IPW 2023
Rotterdam, 23 mei 2023 – Brand USA, de officiële marketingorganisatie van de Verenigde Staten van Amerika, heeft maandag 22 mei IPW 2023 geopend met een inspirerende persconferentie, waarin de Verenigde Staten werden gepresenteerd als een ongeëvenaarde reisbestemming en waarin inzicht werd gegeven in de internationale reisverwachtingen en het consumentenvertrouwen. Daarnaast werd een nieuwe consumentencampagne onthuld. IPW is de toonaangevende vakbeurs voor inkomend toerisme naar de Verenigde Staten en brengt meer dan 5.000 professionals uit de reisbranche uit meer dan 60 landen samen. Brand USA is de hoofdsponsor van dit jaarlijkse evenement, dat wordt georganiseerd door de U.S. Travel Association en nu voor het eerst plaatsvindt in de Texaanse stad San Antonio.
Tijdens de persconferentie werden iconische en minder bekende bestemmingen en ervaringen belicht, waaronder de beste plekken voor een kennismaking met de lokale keuken, locaties die tot inspiratie hebben gediend van songteksten en films, waar naartoe om met pure luxe in de watten te worden gelegd of hoe Amerika te ervaren door de ogen van een sportliefhebber.
“Er is geen bestemming zoals Amerika”, stelt Chris Thompson (Brand USA President en CEO) tegenover een publiek van ruim 200 internationale journalisten. “Wat de VS onderscheidt, is de diversiteit van onze landschappen, onze ervaringen, onze mensen en onze unieke popcultuur.” Thompson beschrijft hoe de Amerikaanse popcultuur voor velen wereldwijd een eerste kennismaking was met de Verenigde Staten en vroeg het publiek: “Hoe heeft u Amerika voor het eerst leren kennen? Was u ‘On the Road’ met Jack Kerouac, ‘Walking the Line’ met Johnny Cash of tijdens een ‘Breakfast at Tiffany’s’ met Audrey Hepburn? Hoe dan ook, ik durf te wedden dat u achterbleef met een droom, een gevoel en een ongrijpbaar enthousiasme. En dat u op dat moment wist dat u het allemaal zelf wilde ervaren.“
Thomson die optimistisch is over het inkomend toerisme naar de VS gaf voorbeelden van hoe de huidige inhaalslag met meer mensen die hun reizen boeken en dromen waarmaken, het economisch herstel van gemeenschappen in het hele land stimuleert. Tijdens de persconferentie benadrukte Thompson hoe twee recente obstakels om te reizen zijn opgeheven: de algemene verwachting van luchtvaartmaatschappjien om tegen het einde van dit jaar een vrijwel 100% herstel van hun connectiviteit te hebben en vanaf 12 mei hoeven internationale reizigers geen vaccinatiebewijs tegen COVID-19 meer te overleggen om Amerika binnen te komen.
Het wereldwijde herstel van het reizen heeft een concurrerende mondiale markt gecreëerd voor de gewilde internationale bezoeker. Om consumenten sneller van wens naar actie te motiveren, lanceerde Brand USA recent een marketingcampagne in tien van haar belangrijke markten. De campagne laat zien hoe de VS de belofte waarmaakt en dat wie je ook wilt zijn of welke ervaring je ook zoekt, je het hier vindt. Thomsom heeft uit deze campagne twee video’s gedeeld, die met name reizigers die op zoek zijn naar Avontuur of Family Fun zullen aanspreken.
De volledige Brand USA IPW 2023 persconferentie, marktgegevens, beeldmateriaal, inspiratie voor artikelen en meer zijn beschikbaar op TheBrandUSA.com/ipw.
“This Is Where It’s At” video’s (30 seconden) bevatten de thema’s: Avontuur, Ontdekking, Family Fun, Ontspanning en Sereniteit.
Ga voor meer informatie naar VisitTheUSA.com en volg Visit The USA op Facebook, Twitter en Instagram.
Brand USA wordt in Nederland vertegenwoordigd door Lieb Management. Voor meer informatie neemt u contact op met:
Irene Lipper – Lieb ManagemenT
T 06-21560233
M irene@lieb-management.nl