by Liebadmin on 21 oktober 2024
Brand USA keert terug naar Londen en viert een recordopkomst bij zijn belangrijkste evenementen: Travel Week, CEO Summit en het Media Forum Verenigd Koninkrijk & Europa
Rotterdam, 21 oktober 2024 – Brand USA, de nationale marketingorganisatie voor toerisme trapt vandaag af met de veelbelovende start van Brand USA Travel Week VK & Europa. Het evenement, dat plaatsvindt in het iconische County Hall in Londen, brengt samen met het Brand USA Media Forum en de CEO Summit toonaangevende spelers uit de reisindustrie bijeen. Samen zullen zij werken aan innovatieve strategieën om het toerisme naar de Verenigde Staten verder te stimuleren en te versterken.
Gelanceerd in 2019, was Travel Week het eerste evenement in zijn soort dat Britse en Europese kopers en exposanten samenbracht voor een specifiek op de VS gericht programma. In 2023 werden records gebroken met 794 deelnemers gedurende de week, maar 2024 belooft nog groter te worden met een groei van 26% jaar-op-jaar in het aantal deelnemende exposanten. Travel Week 2024 zal 183 Britse en Europese kopers verwelkomen, samen met meer dan 179 Amerikaanse exposanten organisaties, wat resulteert in een recordaantal van 5.443 geplande ontmoetingen.
2024 markeert ook de eerste keer dat Fred Dixon, president en CEO van Brand USA, het evenement bijwoont in zijn nieuwe rol, sinds zijn benoeming eerder dit jaar.
“De Britse en Europese markten zijn van cruciaal belang om het reizen naar de VS te stimuleren. In 2025 wordt verwacht dat bijna 17 miljoen reizigers – een recordaantal uit deze regio – de Verenigde Staten zullen bezoeken,” zei Fred Dixon, President en CEO van Brand USA. “Volgens recent onderzoek van Brand USA blijft de VS de belangrijkste verre bestemming op de verlanglijst van Europese reizigers voor de komende 12 maanden.Travel Week biedt een unieke gelegenheid voor Amerikaanse bestemmingen en attracties om hun verhaal te delen met touroperators en reisagenten die deze reizen zullen boeken.”
Na het succesvolle debuut van Travel Week, werden later ook de Media Forum- en CEO Summit geïntroduceerd en in 2024 is er een toename van 50% in het aantal deelnemers aan de CEO Summit in vergelijking met vorig jaar.
Als het enige toerisme evenement in het Verenigd Koninkrijk en Europa dat gewijd is aan het faciliteren van reizen naar de Verenigde Staten, bieden de bijeenkomsten een kans om een invloedrijk media-publiek te bereiken, met verdere netwerkmogelijkheden tijdens de avond om zakelijke relaties te versterken en opnieuw in contact te komen met collega’s uit de industrie. Het avondprogramma van dit jaar wordt georganiseerd in het V&A Museum, de iconische Sky Garden in Londen, een privé-diner in Two Temple Place, en entertainment met de beste Broadway-musicals in de theaters van West End.
Naast Travel Week verwelkomt het zeer gewilde Media Forum van Brand USA 90 Britse en Europese media, met meer dan 1.300 geplande één-op-één ontmoetingen om te bespreken wat er nieuw is in de VS en vooruit te plannen voor 2025. De CEO Summit, in zijn vierde jaar, brengt ook een recordaantal (72) Amerikaanse industrie-experts en marketing professionals samen om inzichten, uitdagingen, trends en voorspellingen te bespreken door middel van een reeks afspraken en keynote-updates.
In aanvulling op de zakelijke bijeenkomsten wordt er een inspirerende reeks verrijkingssessies georganiseerd. Een van de hoogtepunten is een boeiende discussie over de groeiende impact van podcasts in de moderne samenleving, geleid door Hrishikesh Hirway, de maker van de populaire podcast Song Exploder. Daarnaast biedt een panel inzichten in waarom de Verenigde Staten een toonaangevende bestemming zijn voor toegankelijk reizen, met de Britse televisiepresentatrice en voorvechtster van gehandicaptenrechten, Sophie Morgan, die zelf paraplegisch is. Ook zal Dunk Barnes van BBC’s Amazing Hotels: Life Beyond the Lobby spreken over de kracht van filmtoerisme. En dat is nog maar het begin van wat er te ontdekken valt.
Brand USA Travel Week VK & Europa keert in 2025 terug naar Londen en in 2026 naar continentaal Europa.
Over Visit The USA
Visit The USA inspireert reizigers om de oneindige mogelijkheden en cultuur van de Verenigde Staten te ontdekken. Visit The USA is onderdeel van Brand USA, de officiële marketingorganisatie van de Verenigde Staten van Amerika, en neemt consumenten mee op een ontdekkingstocht door het land van de natuurparken, wildlife en bruisende steden. Van avontuurlijke roadtrips tot een levendige muziekgeschiedenis en culinaire ontdekkingen, Visit The USA brengt alle ins and outs onder de aandacht. De organisatie biedt innovatieve reisgidsen en benadrukt seizoensgebonden promoties.
Ga voor meer informatie naar VisitTheUSA.com en volg Visit The USA op Facebook, Twitter en Instagram.
Visit The USA wordt in de Benelux vertegenwoordigd door Lieb Management. Voor meer informatie neemt u contact op met:
Lieb Management
Marjolein Helder & Anouk Liebers
T +31 (0)6 34328085 T + 31 (0)6 47 04 69 48
M mhelder@lthebrandusa.com en aliebers@thebrandusa.com