by Liebadmin on 5 juni 2025
Rotterdam, 5 juni 2025 – De Verenigde Staten blijven verrassen met nieuwe reiservaringen, bijzondere evenementen en spectaculaire ontwikkelingen van kust tot kust. Brand USA, de officiële marketingorganisatie voor reizen naar de VS, nodigt reizigers uit om het nieuwste van het land te ontdekken, van gloednieuwe attracties en jubileumvieringen tot culinaire highlights en spectaculaire sportevenementen.
“Er zijn talloze redenen om de Verenigde Staten te bezoeken, en nog meer redenen om terug te keren,” zegt Fred Dixon, president en CEO van Brand USA. “Reizen door de VS is een aaneenschakeling van verassingen, of je nu een hernieuwde bestemming bezoekt, een bijzondere gebeurtenis meemaakt of kennismaakt met een nog onontdekt stukje Amerika.”
Makkelijker reizen |
In juni 2025 opent in Los Angeles het gloednieuwe LAX/Metro Transit Center. Deze hypermoderne hub verbindt reizigers met diverse metrolijnen én, vanaf 2026, met een automatische shuttleverbinding naar de luchthaven. Ook per trein zijn er nieuwe mogelijkheden: vanaf zomer 2025 rijdt Amtrak Mardi Gras Service twee keer per dag tussen New Orleans en Mobile, met stops in onder andere Gulfport en Biloxi. Holland America Line lanceert een bijzondere 28-daagse cruise van Alaska naar Hawaii en American Cruise Lines introduceert in 2026 speciale meerdaagse riviercruises ter ere van 250 jaar Verenigde Staten. |
Culinair genieten |
De MICHELIN-gids breidt uit naar het zuiden van de VS, met aandacht voor authentieke keukens in Alabama, Mississippi en Tennessee. In Portland (Oregon) en Madison (Wisconsin) openen moderne foodmarkets en in New Orleans is bar Cure uitgeroepen tot beste bar van de VS. |
Sportieve hoogtepunten |
In juni 2025 vindt de vernieuwde FIFA Club World Cup plaats in 12 Amerikaanse steden. Ook staan onder meer de MLB All-Star Game (Atlanta), de Ryder Cup (New York) en Super Bowl LX (San Francisco Bay Area) op de kalender. In 2026 keren zowel het World Baseball Classic als het WK voetbal terug naar Amerikaanse bodem. |
Nieuwe attracties en activiteiten |
Dit jaar vieren bekende parken als Disneyland (70 jaar) en het nieuwe Universal Epic Universe hun jubileum of opening. Maar er is meer te ontdekken: in Utah nodigt de nieuwe Utah Film Trail filmliefhebbers uit om iconische locaties uit bekende films en series te verkennen, van woestijnlandschappen tot bergdorpen, gemarkeerd met borden op de daadwerkelijke filmlocaties. In het noordoosten van de VS opent de Adirondack Rail Trail in New York State, een 55 kilometer lang, schilderachtig pad tussen Lake Placid en Tupper Lake, perfect voor wandelen, fietsen en skaten. In het Heart of Route 66 Auto Museum, Oklahoma kun je binnenkort zelfs zelf leren rijden in een originele Ford Model T en in Tennessee opent de langste zipline van Amerika, hoog boven de Great Smoky Mountains. |
Nieuwe hotels en unieke overnachtingen |
In 2025 openen diverse nieuwe of gerenoveerde accommodaties hun deuren, zoals het volledig vernieuwde Waldorf Astoria in New York, het ecologisch vooruitstrevende Populus Seattle en het speelse Curtis Hotel in Denver. In Montana opent eind 2025 het luxe One&Only Moonlight Basin resort midden in de natuur. |
Jubilea om te vieren |
Het jubileumjaar 2025 kent tal van bijzondere evenementen en vieringen, zoals 100 jaar Route 66 (2026), 250 jaar Lexington (de ‘Horse Capital of the World’) en 100 jaar Lava Beds National Monument. Ook worden in Californië en Oregon historische hotels en motels in ere hersteld. Daarnaast viert het populaire Dollywood in Tennessee zijn 40e seizoen, inclusief het 25-jarig bestaan van waterpark Splash Country en het 10-jarig jubileum van het DreamMore Resort & Spa, drie mijlpalen die groots worden gevierd in Dolly Parton-stijl. |
Wellness & ontspanning |
Wie rust zoekt tijdens het reizen, zit goed in de VS. In New York opent Exhale at Thompson Central Park met luxe spa’s, yoga en fitness in hartje Manhattan. In New Mexico lanceert Heritage Hotels & Resorts een nieuwe wellnesservaring verspreid over vier spa’s, met aandacht voor heling en verbinding met de natuur. In San Diego opent midden 2025 de nieuwe Spa at La Valencia Hotel, met behandelingen en meditatieve sessies boven de oceaan van La Jolla. |
Kunst & cultuur |
Het culturele aanbod groeit in 2025 fors. In San Diego opent in september het Joan and Irwin Jacobs Performing Arts Center in een voormalig marinegebouw. In Los Angeles komt Dataland, een futuristisch museum over kunst en AI en heropent het Getty Villa Museum. Columbus, Ohio krijgt met Prototype een vernieuwend, interactief kunstmuseum. Ook het Frick Museum in New York en het Rothko Pavilion in Portland zijn na renovaties weer open voor publiek. |
Vooruitblik: 250 jaar Verenigde Staten |
In 2026 viert Amerika zijn 250-jarig bestaan met grootschalige evenementen, tentoonstellingen en festiviteiten in alle 50 staten. Denk aan de opening van het Theodore Roosevelt Presidential Library, de herdenking van 100 jaar Route 66 en het WK voetbal met wedstrijden in onder andere New York, Los Angeles en Miami. Meer informatie en inspiratie: Ga voor actuele reisideeën en nieuwe openingen naar VisitTheUSA.com. |
Over Visit the USA
Visit The USA inspireert reizigers om de oneindige mogelijkheden en cultuur van de Verenigde Staten te ontdekken. Visit The USA is onderdeel van Brand USA, de officiële marketingorganisatie van de Verenigde Staten van Amerika, en neemt consumenten mee op een ontdekkingstocht door het land van de natuurparken, wildlife en bruisende steden. Van avontuurlijke roadtrips tot een levendige muziekgeschiedenis en culinaire ontdekkingen, Visit The USA brengt alle ins and outs onder de aandacht. De organisatie biedt innovatieve reisgidsen en benadrukt seizoensgebonden promoties.
Ga voor meer informatie naar VisitTheUSA.com en volg Visit The USA op Facebook, Twitter en Instagram.
Visit The USA wordt in de Benelux vertegenwoordigd door Lieb Management. Voor meer informatie neemt u contact op met:
Lieb Management
Anouk Liebers en Marjolein Helders
T +31 (0)6 470 469 48
M aliebers@thebrandusa.com en mhelder@thebrandusa.nl